KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

BETALNING

Privatkunder:

Vi använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är indetifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kund. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på de betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig,t ex banker. När du identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ med du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen så som direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Läs alla Klarnas villkor här. (Länken öppnas i nyt fönster)

Fakturan mailas ut, så var noga att kontrollera att de är en korrekt mailadress. För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/se/kundservice

 

BESTÄLLNING

Beställningen är bindade och man måste vara över 18 år för att beställa eller ha målsmans tillstånd. I alla priser ingår moms.

Personuppgifter:

Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används ENBART till att skicka beställningen och vid eventuell kontakt angående er order . Mailadressen används också till våra egna nyhetsutskick men endast om kunden godkänt det. 

Vi behöver dina personuppgifter för att kunna fullfölja och för att kunna sända din order.
Dina peronuppgifter sparas i en månad från de att vi sänt din order, skulle du vilja att de raderas tidigare  så sänd ett mail till info@popcornhoor.se så tar vi bort dina uppgifter när vi sänt din order. 

Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part. Dina uppgifter kan dock lämnas ut till tredjepart för att tillhandahålla tjänster till dig, t.ex. till PostNord för att hantera transporten utav beställda varor och Klarna för att du skall kunna fullfölja köpet.

 

 

KUNDSERVICE

Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på 0413-20014,

eller info@popcornhoor.se


 

LEVERANS

Vi levererar inom Sverige  och vår leveranstid är vanligtvis 1-4 arbetsdagar från den dagen vi mottagit er beställning. (Vid storhelger kan viss försening i leveransen uppkomma) 

En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-mail.

Om en leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via e-mail. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. De kan finnas tillfällen som gör de omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår då inte från oss.


FRAKT

Sverige: 

Frakt från 69 SEK för kläder, skor och väskor oavsett antal.

Vi använder oss av Postnord som fraktare.

 

RETURER, REKLAMATIONER OCH BYTEN

Du har rätt att byta eller retunera varorna i 14 dagar från det att du har mottagit paketet.

Detta förutsatt att varorna är i återförsäljningsskick. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med smink, parfym och dylikt. Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och orginalförpackningar, så som skolådor skall skickas med tillbaka. När du använder vår returetikett debiteras du 69kr för returfrakten. 

Du är ansvarig för varan till dess att den ankommit till oss, varor som inte kommit fram återbetalas ej.

Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webshopen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färg. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din dator eller dylikt.

Vi förbehåller rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanteras i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

 

BYTE:

Vi byte kontakta oss per telefon eller email 

 Vi behandlar din retur inom 7 dagar från att vi har mottagit den.

All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem på 08-120 120 10 vid frågor om din faktura/betalning.

 

REKLAMATION:

Kontakta oss på telefon / email för att få reklamationsuppgifter.

Skulle paketet vara skadat vid ankomst så kontakta oss direkt på telefon / email innan du öppnar paketet.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET:

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord förbehåller vi oss rätten att debitera er 150 SEK för att täcka kostnader vi har i samband med de outlösta paketet.